مومنی: استانداران باید علاوه بر شرایط عمومی اهل وفاق، مدارا و تعامل با همه تفکرات باشد عراقچی در دمشق: ابتکاراتی برای آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: دستیگری جاعل نامه درخواست ۱۰۰ هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها را این هفته بررسی می‌کند انتصاب علی ربیعی به سِمت «دستیار اجتماعی رئیس جمهور» بازدید استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس از ورزشگاه امام رضا (ع) حماس: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ادامه حمایت قهرمانانه ایران از آرمان فلسطین است ترامپ از حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت کرد علی لاریجانی: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیندیشد | جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست ضرب‌الاجل فرماندار مشهد مقدس به متولیان نهضت ملی مسکن روستایی وزیر دفاع آمریکا: قدرت حزب‌الله نابودشدنی نیست دفاع مشروع در برابر دشمن نامشروع عراقچی وارد سوریه شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برگزاری نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با فرمانداران استان حمله توپخانه‌ای آمریکا به دیرالزور سوریه حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۱۴ مهر ۱۴۰۳) ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی: از سرنوشت «صفی‌الدین» اطلاعی در دست نیست ایران خواستار واکنش جامعه بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد آمریکا: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم (۱۳ مهر ۱۴۰۳) حزب‌الله: جنوب لبنان را گورستان صهیونیست‌ها می‌سازیم (۱۳ مهر ۱۴۰۳) شلیک ۷۰ موشک به شمال سرزمین‌های اشغالی در کمتر از نیم ساعت (جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳) نماز جمعه امروز باشکوه‌ترین جلوه اتحاد ملی بود سفیر ایران در عراق: سستی خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی واقعیت یافته است
سرخط خبرها

علی لاریجانی: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیندیشد | جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست

  • کد خبر: ۲۹۲۴۷۳
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
علی لاریجانی: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیندیشد | جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست
دبیر اسبق شورای‌ عالی امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیندیشد به اینکه اگر رفتارش را دوباره تکرار کند، حتماً ایران پاسخ می‌دهد؛ آیا به‌نفعش است؟

به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی در بخشی از یک گفتگو، در پاسخ به این سؤال که «در مجموع شما فکر می‌کنید عملیات وعده صادق۲ ما را به آتش‌بس و صلح نزدیک کرده است یا فاصله بیشتری از آن گرفتیم؟» اظهار کرد: نمی‌توانم الان قضاوت کنم؛ پنجاه پنجاه است. اینکه رهبری هم این‌ها (رژیم صهیونیستی) را سر یک دوراهی قرار داده‌اند، هم به نظر من کار درستی انجام دادند. می‌توانند عقلانی بیندیشند به اینکه اگر رفتارشان را دوباره تکرار کنند، حتماً ایران پاسخ می‌دهد و اینکه آیا به‌نفعشان است، این مسیر ادامه پیدا کند؟ می‌توانند از این تجربه گذشته استفاده کنند و شرایط را به سمت آرامش ببرند.

وی با اشاره دو شرط عراقچی وزیر امور خارجه (۱ - حقوق مردم لبنان در آتش‌بس رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد. ۲ - با آتش بس در غزه همزمانی داشته باشد.) یادآور شد: در این زمینه حتماً ایران این مسیر را قبول دارد، من دیدم وزیر خارجه مان هم اعلام کرد که یک آتش بس معقول که نیرو‌های مقاومت در لبنان و غزه قبول داشته باشند، مورد حمایت ما هم است.

دبیر اسبق شورای‌ عالی امنیت ملی درباره اینکه آیا در حال حاضر چنین عقلانیتی از طرف مقابل وجود دارد هم گفت: به نظر من بعید است به این سادگی باشد. ما باید طرفدار صلح باشیم، جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست، مگر انسان مجبور باشد این کار را بکند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->